Rząd rozważa wprowadzenie OPŁATY za korzystanie z autostrad

Sieć dróg płatnych w Wielkiej Brytanii jest przedmiotem dyskusji ministrów, którzy szukają nowych sposobów opodatkowania kierowców. Downing Street obawia się, że podatek paliwowy, który każdego roku podnosi około 1,2% dochodu narodowego, przestanie być dobrym źródłem dochodów rządowych, ponieważ będzie dalej zmierzał do zera netto. Oczekuje się, że kanclerz Rishi Sunak obniży cło paliwowe po raz pierwszy od ponad dekady podczas środowego wiosennego oświadczenia. Kancelaria premiera patrzy na inne źródła dochodów od użytkowników dróg, ponieważ kupowane jest coraz więcej samochodów elektrycznych, a właściciele nie płacą podatku paliwowego, a także są zwolnieni z podatku samochodowego.

Według RAC w 2021 r. na brytyjskich drogach jeździło 380 552 czysto elektrycznych samochodów, co stanowi wzrost o 281 706 w porównaniu z 2019 r. Płatne drogi mogą być jednym ze sposobów, w jaki rząd mógłby opodatkować wszystkich użytkowników dróg, aby dostać się do kieszeni właścicieli samochodów elektrycznych, którzy nie płacą podatku od paliwa. Obecnie płatna droga M6 w regionie West Midlands jest jedyną główną drogą, za korzystanie z której użytkownicy muszą płacić. Kosztuje samochody 7,10 GBP w dni powszednie i 12,90 GBP dla samochodów ciężarowych.

Rzecznik rządu powiedział Sky News: „Rząd wcześniej zobowiązał się do zapewnienia, że ​​dochody z podatków motoryzacyjnych dotrzymają kroku zmianom spowodowanym przejściem na pojazdy elektryczne, przy jednoczesnym zachowaniu przystępności cenowej dla konsumentów”. Drogi płatne są powszechne w Europie, zwłaszcza we Francji, gdzie odbywa się na nich 25% całego ruchu  – chociaż duża ich liczba wynika z tego, że autostrady są obsługiwane przez prywatne firmy, podczas gdy rząd Wielkiej Brytanii prowadzi wszystkie publiczne drogi dojazdowe. Jedną z opcji, nad którą podobno spogląda rząd, jest wprowadzenie opłat za korzystanie z sieci autostrad w perspektywie średnioterminowej.

Międzypartyjny komitet ds. transportu Commons zaproponował w zeszłym miesiącu inną opcję, w której technologia byłaby wykorzystywana do pobierania od kierowców opłaty w zależności od odległości, którą przejechali, natężenia ruchu i rodzaju pojazdu. W rządzie istnieją obawy, że opinia publiczna i posłowie zaniepokoiliby się, gdyby opłaty za przejazd były nakładane tylko na drogi w miastach, a nie na głównych trasach. W październiku 2021 r. Ministerstwo Skarbu stwierdziło, że Wielka Brytania prawdopodobnie będzie musiała wprowadzić nowe podatki, aby zrekompensować utratę dochodów w związku z odchodzeniem od paliw kopalnych.

Po opublikowaniu przez Borisa Johnsona swoich planów zerowych emisji, Ministerstwo Skarbu stwierdziło: „Największy wpływ transformacji na finanse publiczne będzie wynikał z trwałych zmian w zachowaniach, które wpływają na system podatkowy. Głównym z nich jest utrata znacznych kwot dochodów podatkowych, ponieważ gospodarka odchodzi od wykorzystywania paliw kopalnych”.

Informacje ze świata

Boris Johnson skonfrontował się z przywódcą Chin w sprawie Rosji

Downing Street poinformowało, że Boris…

Prawie MILION nowych zakażeń COVID w tym tygodniu

Liczba przypadków koronawirusa w Wielkiej…

Transport for London oferuje darmowe przejazdy ukraińskim uchodźcom

Transport for London ( TfL…

Kanclerz Skarbu ostro krytykowany za swój plan podatkowy

Rishi Sunak bronił dziś swojego…

17-miesięczna dziewczynka zagryziona przez nowo kupionego pitbulla

17-miesięczna dziewczynka, która zmarła po…

COVID-19 odradza się w Wielkiej Brytanii? 94 524 infekcji w jeden dzień!

We wtorek zgłoszono kolejne 94…

London
12°
Partly Cloudy
Nieniejszy mail jest pułapką na osoby rozsyłające niechciane wiadomości. Prosimy o nie wysyłanie na niego żadnych wiadomości gdyż Państwa adres może zostać pernamentnie zablokowany. alexander@secretcats.pl. Jeśli jesteś właścicielem niniejszej strony możesz usunąć tę notkę jednak pamiętaj, że ta pułapka ogranicza niechciane maile wpadające na Twoje skrzynki pocztowe.
Scroll Up
secretcats.pl - tworzenie stron internetowych