Wściekła kobieta nakrzyczała na Sekretarza Zdrowia [WIDEO]

Wściekła kobieta wykorzystała udział Steve’a Barclay’a w wywiadzie, aby go zwyzywać za to, że „nie zrobił nic” w sprawie śmiertelnego kryzysu pogotowia ratunkowego. Starsza kobieta przechodziła obok Moorfields Eye Hospital w centrum Londynu, gdzie minister zdrowia był z wizytą, kiedy postanowiła zwrócić się do niego. Kobieta twierdziła, że ​​„ludzie umarli”, a rząd nie robi nic z długim oczekiwaniem, gdy niektórzy pacjenci czekali ponad 40 godzin na przybycie karetki. Według opublikowanego dziś raportu Komisji ds. Jakości Opieki (CQC) inna starsza kobieta zmarła po tym, jak była zmuszona czekać 15 godzin na przybycie karetki pogotowia.

Tysiące ludzi jest zmuszonych czekać na odebranie telefonu pod numerem 999 w czasie, jaki powinien zająć ratownikom medycznym, aby dotrzeć do pacjentów. Karetki mają dotrzeć do pacjentów w najbardziej zagrażających życiu stanach w ciągu siedmiu minut, ale w zeszłym miesiącu w Anglii nie odebrano 3764 pilnych połączeń. Wczoraj pan Barclay wezwał szefów sześciu najgorzej radzących sobie funduszy szpitalnych NHS, aby zaczęli nadążać za narastającym kryzysem. Sekretarz Zdrowia określił opóźnienia w działaniu pogotowia ratunkowego – które podsycają brak dostępnych karetek – jako „nie do zaakceptowania” i stwierdził, że są one jego największym priorytetem.

Oczekuje się, że zespoły pogotowia przekażą wszystkich pacjentów na oddziały ratunkowe w ciągu 15 minut od przybycia do szpitala. Ale krytycy nadal domagają się, aby rząd zrobił więcej, aby pilnie rozwiązać ten problem. Nagranie pokazuje, jak pan Barclay odpowiada na pytanie dziennikarza, zanim zauważa zbliżającą się zirytowaną kobietę. Przerywając ministrowi, mówi: „Czy zamierzasz coś zrobić z czekającymi karetkami i umierającymi ludźmi?”. Z niepokojem pan Barclay odpowiada: „Oczywiście, że tak”. Ale kobieta odpowiedziała, dodając: „Nie sądzisz, że 12 lat to wystarczająco długo? Dwanaście lat — przerobiłeś to wszystko. Ludzie zginęli, a ty zrobiłeś nic.”

W końcu odwraca się na pięcie i kieruje prosto do szpitala, pozostawiając niezręcznie wyglądającego pana Barclay’a oniemiałego. Po gorącej interakcji, zapytany, czy NHS jest wyposażony na zimę, biorąc pod uwagę opóźnienia karetek, pan Barclay stwierdził, że rząd już podejmuje kroki w celu rozwiązania kryzysu. Powiedział: „Podejmujemy szereg środków. Przyglądamy się wskaźnikom przewozów karetek pogotowia, patrzymy na to, jak radzimy sobie z różnicami w wydajności, przyglądamy się finansowaniu. [Zadeklarowaliśmy] dodatkowe 150 milionów funtów na usługi pogotowia ratunkowego, kolejne 50 milionów na centra obsługi telefonicznej 111 i 999, jeśli chodzi o obsługę połączeń, kolejne 30 milionów funtów na pogotowie ratunkowe St John’s Ambulance w związku z wydajnością karetek pomocniczych.”

„Następnie przyglądamy się również, co dzieje się z operatorami karetek, czyli oddziałom ratunkowym, jak je segregujemy, jak patrzymy na przydział tego w systemie. Oczywiście, wszystko to wiąże się z opóźnionym wypisem i osobami gotowymi do opuszczenia szpitala, które tego nie robią, i dotyczy to integracji między opieką społeczną a szpitalami. Więc istnieje szereg kwestii związanych ze sposobem, w jaki dostarczamy karetki pogotowia, ale jest to absolutny priorytet zarówno dla rządu, jak i dla NHS England”. Wymiana nastąpiła po tym, jak CQC oceniło wczoraj South Central Ambulance Service NHS Foundation Trust jako „nieodpowiednie” po inspekcji.

Fundusz jest odpowiedzialny za opiekę nad 7 milionami ludzi w Berkshire, Buckinghamshire, Hampshire i Oxfordshire. Starsza pacjentka zmarła w październiku 2021 r., pięć dni po złamaniu biodra, a lekarz sądowy podał, że do jej śmierci przyczyniły się opóźnienia w działaniu pogotowia. Pan Barclay powiedział wczoraj szefom karetek pogotowia, że ​​opóźnienia w całym serwisie są „nie do zaakceptowania”. Spotkał się z dyrektorami naczelnymi trustów Cornwall, Gloucestershire, Plymouth, Leicester i Worcestershire. Sekretarz Zdrowia powiedział: „Są czynniki poza waszą kontrolą. Chcę z wami współpracować, aby zrozumieć, co jest pod waszą kontrolą, a co jest zależne od innych”.

NHS England zidentyfikowała sześć trustów dla pana Barclay na podstawie największej liczby godzin straconych z powodu opóźnień w przekazaniu oraz wpływu, jaki zmniejszenie opóźnień miałoby na usługi pogotowia ratunkowego w ich obszarach.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.